Preludium do tego zwrotu w komunikacji nastąpiło już marcu w 2011r. kiedy Holding Media-Saturn, właściciel Saturna jak i Media Markt, jak pisze portal dlahandlu.pl, kupił znany sklep internetowy Redcoon. Redcoon to niemiecka firma, sprzedająca sprzęt AGD, RTV, elektronikę domową, czy części komputerowe, w 10 krajach Europy, w tym w Polsce.
I nie ma się co specjalnie dziwić takiemu działaniu, ponieważ jak podaje raport interaktywnie.com - e-commerce, w samych tylko sklepach internetowych Polacy wydadzą w tym roku kwotę 7,5 miliarda złotych. To ponad 3 procent obrotów całego handlu w Polsce. W ubiegłym roku w sklepach i na platformach aukcyjnych wydaliśmy przeszło 15,5 miliarda złotych. Prognozy na ten rok mówią o kolejnych wzrostach, w przedziale 10-20 procent.
E-commerce czyli jak to robi Media Markt, RTV Euro AGD i Avans
Sieć Media Markt (mediamarkt.pl) na chwilę obecną nie stawia na „klasyczną” sprzedaż w internecie. Jej oferta w zakresie e-sprzedaży obejmuje jedynie rezerwację danego produktu, ze wskazaniem sklepu należącego do sieci w którym, klient odbierze towar.
Inną taktykę sprzedaży przyjął RTV EuroAGD, który oferuje niższe ceny za produkty zakupione za pośrednictwem internetowej wersji sklepu euro.com.pl, które można odebrać w sieci ich sklepów. Zresztą tę praktykę stosuje coraz więcej sklepów, które posiadają swoje stacjonarne i internetowe „odziały” np. juka.pl.
E-commerce z prawdziwego zdarzenia wdrożyła sieć AVANS (Avans Ecommerce Sp. z o.o.) i to na dwóch swoich platformach sprzedażowych - stronie avans.pl oraz w sklepie medialux.pl. Co ciekawe strona sklepu medialux.pl mocno nawiązuje kolorystyką i logotypem do swojego konkurenta – sieci Media Markt. Osobną kwestią jest, iż na platformie medialux.pl w porównaniu ze sklepem avans.pl są na te same produkty niższe ceny (ok.20%) . I tutaj do końca nie rozumiem strategii sprzedażowej Avans Ecommerce...
Praca konkursowa - Bo była wyprzedaż w Media Markt.... Autor: JMK, źródło: arbiter.pl. |
Zmiana haseł reklamowych na www
I takim to sposobem po blisko 13 latach straciliśmy (mam nadzieję że na zawsze) hasło reklamowe – w przypadku Media Markt „nie dla idiotów” na rzecz „Media Markt kropka pl”. Z kolei RTV EuroAGD zrezygnował z dość słabego claim'u reklamowego „numer 1 w Polsce”, a reklamuje się za pomocą hasła www.euro.com.pl.
Swoją drogą e-commerce wkracza powoli również do branży FMC, a przykładem na to Lidl który zamieszcza w swoich reklamach pod logiem adres swojej strony www i promuje bardzo agresywnie swój newsletter.
A tak wygląda przyszłość zakupów. Czekam na nią z niecierpliwością w Polsce ;-)
Nowszy wpis: KPI, cele a e-marketing
Starszy wpis: SEO Copywriting czyli optymalizacja i pozycjonownie tekstów pod wyszukiwarki
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Prosument czyli świadomy konsument
- Technologie ICT a e-handel
- Zakupy grupowe - czy Groupon sprzedaje?
- Komunikacja e-marketingowa - od czego zacząć?
Damian
OdpowiedzUsuńSklep medialux.pl nie jest odnogą Media Markt i nie ma z nim nic wspólnego. Jest to projekt grupy Avans Ecommerce, prowadzącej m.in sklepy avans.pl, planetabezvat.pl, magicznaplaneta.pl czy medialux.pl właśnie. Te dwa ostatnie to specyficzne "podróbki" Media Markt i Saturna, choć sądzę, że wiele osób, szczególnie mniej świadomych może się na to nabrać. Z tego co udało mi się dowiedzieć w ostatnich dniach nie doszło o jakiegoś przejęcia, więc są to byty niezależne od grupy Media-Saturn
Pozdrawiam
Dzięki za info Grzegorz.
OdpowiedzUsuńW oparciu m.in. o Twoje sugestie troszkę zaktualizowałem artykuł.
Pozdrawiam
Bardzo fajna strona. Czytałam bez poczucia marnowania swojego czasu.
OdpowiedzUsuńStop by my site ... moderowany