SEO Copywriting jest integralną
częścią marketingu internetowego, który z jednej strony wpływa
na pozycjonowanie stron www w wyszukiwarkach, a z drugiej buduje
wizerunek marki/produktu w internecie. Jest również metodą optymalizacji tekstów, która zalicza się do tzw. działań
„on-site”, obejmujących m.in. content creation - tworzenie
treści na potrzeby internetu, tagi, title i description, strukturę
adresu URL.
Czynniki decydujące o sile tworzonych tekstów
O „popularności” tekstów tworzonych na potrzeby internetu (wyszukiwarki) decyduje klika czynników:
- Keywords frequency – nasycenie słowami kluczowymi – nie przesadzaj z ilością (dotyczy to również synonimów) – pamiętaj nie spamuj!
- Keywords proximity – bliskość obok siebie fraz kluczowych
- Keyword prominence – występowanie słów kluczowych na początku tekstu - słowa kluczowe powinny być i koniecznie na początku tekstu (Lead)
"Złoty" trójkąt SEO, źródło: DamianKowalczyk.pl |
Tworzymy optymalny tekst pod kątem
SEO Copywritingu
Aby napisać tekst, który chętnie „polubi” wyszukiwarka Google należy wziąć pod uwagę następujące aspekty:
- Słowa kluczowe - stworzyć listę synonimów, które opisują zawartość witryny. Im lista dłuższa, tym lepsza. Potem warto te frazy wpisać w Google, aby przekonać się, jak wygląda konkurencja.
- Tekst artykułu – stworzyć „unikatowy”, optymalizowany pod kątem słów kluczowych
- Opis strony – jest to tag - należy zwrócić uwagę aby z jednej strony tekst był zrozumiały dla internautów i aby opisywał możliwie jak najlepiej daną stronę, z drugiej strony powinien być nasycony odpowiednimi słowami kluczowymi na których nam zależy.
- Tytuł - najlepiej gdy pierwsze słowa tytułu artykułu to kluczowa fraza. Ma to ogromne znaczenie, gdy tytuł jest jednocześnie linkiem do artykułu.
- Pierwszy akapit (lead) – w tej części tekstu także muszą znaleźć się kluczowe słowa, przy czym nie należy „przesadzać” z powtórzeniami (maksymalnie dwukrotne).
- Śródtytuły – to idealne miejsce na umieszczenie kluczowych słów.
- Treść i wyboldowanie – jeśli to możliwe, to postaraj się, by w każdym większym akapicie występowały kluczowe słowa frazy lub jej synonimy. Dla robotów wyszukiwarki szczególne znaczenie mają wybolodowanie słowa, które w jakiś sposób są wyróżnione - tagi: [< strong> < b> < u> < i>.]
Optymalizacja SEO - zagrożenia
Podstawowym niebezpieczeństwem dotyczącym optymalizacji SEO pod kątem SEO Copywriting, jest fakt, iż tekst będzie nie zrozumiały dla czytającego. Innym bardziej bolesnym dla naszej witryny będzie spadek w rankingu Google lub nawet wykluczenie strony z indeksu.
Przyczyną takiego działania ze strony Google może być sytuacja kiedy tekst optymalizowany pod kątem SEO jest idealny dla wyszukiwarki, ale całkowicie nie jest zrozumiały dla czytającego.
Podsumowanie
- Tworząc teksty należy mieć na względzie teksty przyjazne dla czytających jak i wyszukiwarek
- Pozyskać w sposób naturalny jak największa liczbę zewnętrznych lików – np.: poprzez „dobre” merytorycznie i ciekawe teksty ;-)
- Strona, serwis www powinna być technicznie stworzona zgodnie z zasadami SEO
- Dywersyfikacja ruchu – zagrożenie ze jeśli <90% ruchu na stronie pochodzi z Google to zmiana pozycji w wyszukiwarce może mieć kluczowe znaczenie dla ruchu w tymże serwisie
A na koniec: Optymalizować i testować, optymalizować i testować, optymalizować i testować....
Nowszy wpis: Media Markt, RTV Euro AGD, Avans i e-commerce
Starszy wpis: Monitoring marki w social media oraz w internecie
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
Wszystko bardzo fajnie opisane w pigułce. Tak naprawdę napisanie tekstu fajnego dla użytkownika i wyszukiwarki nie jest nie wykonalne ale oczywiście wymaga większego skupienia i zastanowienia.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
Dzięki za dobre słowo.
OdpowiedzUsuńZgadza się napisanie tekstu atrakcyjnego dla internautów jak i wyszukiwarek nie jest z obszaru "rocket science", jednak należy wiedzieć jak to zrobić ;-).
Pozdrawiam.
Witam czy korzystaliśmy może z usług firmy copywriting.pl ? Potrzebuje kilka ofert handlowych znajomy polecił mi ta firmę, ale chciałbym jeszcze opinie innych osób.
OdpowiedzUsuńOptymalizacja treści jest nadal kluczową wartością dla każdej publikacji SEO, chociaż dostrzegam zmieniające się trendy. Agencje coraz częściej sięgają po wysokiej jakości content i o ile jeszcze do niedawna popularne były materiały synonimizowane (nadal stosowane w przypadku np. redagowania opisów do katalogów ze względu na koszty), o tyle dziś można dostrzec sięganie po artykuły sponsorowane i krótkie newsy prasowe - tutaj chociażby Nexcontent (dawniej Advertorials).
OdpowiedzUsuń