13/10/2011

Monitoring marki w social media oraz w internecie

13.10.11

Podaj dalej
Monitoring marki w social media
To, że firma nie prowadzi świadomych działań w zakresie budowania marki w internecie (e-brandingu), nie oznacza że klienci/prosumenci (ci zadowoleni, a szczególnie ci niezadowoleni) nie dyskutują o niej w internecie. Opnie i wypowiedzi na temat marki czy też produktu są najczęściej zamieszczane na forach dyskusyjnych, portalach społecznościowych (social media), na blogach i mikroblogach. To w oparciu o informacje dotyczące marek w tych mediach, Klient podejmuje najczęściej decyzję zakupową. 


Jak monitorować marki w social media i w internecie
Monitoring marki w internecie a ostatnio w social media jest immanentnym elementem skutecznej komunikacji (ePR) oraz budowania marki w internecie. Rewolucja internetowa sprawiła, że klient stał się marketingowcem danej marki za pośrednictwem opinii które wyraża o niej w sieci.
Konwersacja wokół marki
"Konwersacja wokół marki", źródło: www.oma-blog.de

Podział na narzędzia do monitoringu marki w internecie (oraz w social media) można podzielić na płatne i bezpłatne. Każde z nich ma swoje plusy i minusy.

Do najważniejszych bezpłatnych narzędzi do monitoringu marki w sieci należy zaliczyć Google Alerts. Posiada on jednak swoje ograniczenia, które sprawiają że w celu efektywnego monitoringu informacji o marce, należy korzystać z komplementarnych narzędzi. Skuteczność Google Alert zależy od doboru słów kluczowych które są ważne z punktu widzenia naszej marki w internecie.

Słowa kluczowe które warto monitorować w oparciu o Google Alerts:
  • nazwa marki
  • znak towarowy / handlowy
  • klienci
  • konkurencję
  • produkty
  • nazwę firmy
  • imię i nazwisko osób kluczowych w firmie (prezes, rzecznik prasowy)

Po stworzeniu listy słów kluczowych kolejnym krokiem jest określenie miejsc które chcemy monitorować.


Nic tak nie uderza w markę jak sytuacja kryzysowa szczególnie taka o której zarządzający komunikacją marketingową dowiadują się stanowczo za późno. Monitoring internetu jest w obecnych czasach koniecznością, dlatego warto zastanowić się nad wyborem odpowiedniego narzędzia dopasowanego do potrzeb firmy/marki.

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

2 comments :

  1. Uczestniczyłem ostatnio w dyskusji na temat najlepszego narzędzia do monitoringu mediów społecznościowych. Zdania były bardzo podzielone. Co agencja to korzysta z innych rozwiązań. A jaka jest Twoja opinia?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja osobiście korzystam z newspointa oraz z social bakers. Przymierzam się do testowania brnd 24. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń