Według Nielsen Company, czas spędzony przez konsumentów na świecie w serwisach społecznościowych (Facebook, Twitter) wzrósł w grudniu 2009 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2008 r. o 82%.
W grudniu 2008, konsumenci na świecie spędzali w social media średnio 3 godz., 3 min. i 54 sek. Rok później wskaźnik ten już wynosił 5 godz. 35 min i 5 sek. Potwierdzeniem tego stanu rzeczy jest gigantyczny wzrost użytkowników serwisów społecznościowych w USA – Facebooka (55 mln w 2008 do 110 mln w 2009), Myspace (50 mln w 2008 do 60 mln w 2009) oraz Twittera (2,7 mln w 2008 do 18,1 mln w 2009).
Globalny ruch w serwisach społecznościowych, źródło: The Nielsen Company. |
Dominującą pozycję wśród światowych serwisów social media ma Facebook – we wrześniu 2009, liczba użytkowników osiągnęła magiczny pułap 300 mln. Najwięcej czasu w serwisach społecznościowych według badania spędzają Australijczycy (6 godz, 53 min. i 28 sek.) i Amerykanie (6 godz. 9 min. i 13 sek.).
Facebook głównym kanałem komunikacji
Prompt Communications przeprowadziła badanie pośród 300 mieszkańców Bostonu, według którego 96% ankietowanych komunikuje się z rodziną i znajomymi używając Facebooka. Facebook zostawił w tyle smsy (93%) i emaile (91%).
Facebook nad Wisłą
W Polsce również zapanowała moda na Facebooka. Według listopadowego Megapanelu Facebook osiągnął już pułap 3 107 189 RU oraz zasięg 18%, a od stycznia przybyło mu ponad 2,3 mln rodzimych internautów. Potwierdzeniem ogromnego zainteresowania obecnością na Facebooku, rodzimych reklamodawców była konferencja Facebook NOW, inaugurująca wejście potentata za oceanu na polski rynek reklamowy.
Social media a biznes
Z drugiej strony działalność biznesowa w serwisach społecznościowych nie daje satysfakcjonujących efektów marketingowych. Aż ¾ amerykańskich biznesmenów uważa, że media społecznościowe nie przyczyniają się do promocji ich działalności i generowania ruchu na stronie firmowej. Głównym kanałem pozyskiwania informacji pozostają wyszukiwarki internetowe.
Co przyniesie przyszłość
Według rodzimych ekspertów z branży interaktywnej, rok 2010 w Polsce będzie rokiem Facebooka, głównie ze względu na ogromne możliwości związane z wykorzystaniem tego serwisu do celów biznesowych. Ostatnie dane z Megapanelu pokazują, że tak się właśnie może zdarzyć. Tylko łaska internatów na pstrym konie jeździ i po wielkim boomie Naszej Klasy, może się okazać że Facebook nie podbije naszych serc, a wtedy całe to zamieszanie wokół potentata zza oceanu okaże się jedynie chwilową modą. Może na naszym rodzimym rynku nie ma już miejsca na kolejne serwisy społecznościowe? A może jest coś lepszego od Facebooka?
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Miejsce social media w marketingu mix
- Social media w małych i średnich firmach
- Dojrzałość social media marketingu w przedsiębiorstwach
- Outsourcing kluczowych usług emarketingowych
- 86% kampanii reklamowych planowane jest w serwisach społecznościowych
0 comments :
Prześlij komentarz