Według raportu firmy Turnhere światowego lidera w produkcji reklam wideo w internecie, blisko 84% agencji wykorzystuje w swoich działaniach marketingowych reklamę wideo i w ciągu kilku następnych lat popularność tego medium zdecydowanie wzrośnie.
Obrandowane treści są bardzo popularne pośród różnych formatów. Ponad 57% respondentów tworzyło obandowane treści wideo specjalnie do internetu, 37% wykorzystywało wideo do produkcji reklam z wykorzystaniem opinii sławnych ludzi lub zadowolonych użytkowników reklamowanego produktu z kolei 30% badanych wyprodukowało viral wideo.
Źródło: Online Video: Brands and Agencies Catch the Wave, Turnhere.
Główne powody wykorzystywania reklamy wideo to: branding (60%), umieszczanie wideo na takich serwisach jak YouTube (54.7%) i tworzenie treści o charakterze wirusowym (48%).
Według przedstawicieli agencji interaktywnych głównymi inicjatywami w marketingu online w 2010 są (wg najważniejszych priorytetów): reklama wideo, email marketing, reklama w wyszukiwarkach, kampanie w serwisach społecznościowych, reklama na blogach, reklama banerowa (display).
Zastanawiam się kiedy polscy marketerzy zaczną śmielej wykorzystywać reklamę wideo w internecie. W końcu z YouTube w Polsce korzysta ponad 9 milionów widzów miesięcznie, a nasz rodzimy kraj jest 9 rynkiem YT na świecie.
Czekam na takie reklamy wideo w internecie, stworzone przez rodzime firmy, które jakością i pomysłem zbliżą się do Dove Evolution of Beauty lub Evian Babies
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Komunikacja e-marketingowa - od czego zacząć?
- Miejsce social media w marketingu mix
- Guerilla marketing - moda czy przełomowe narzędzie w marketingu
- Quo vadis reklamo banerowa?
- Reklama w internecie popularniejsza pośród małych firm
0 comments :
Prześlij komentarz