Według wyników badania 58% ankietowanych uznało, że mikroblogi nie przekonują ich do prowadzenia działań w zakresie komunikacji marketingowym w tym medium. Z kolei 23% ankietowanych uznało, że nie planuje korzystać z mikroblogów w celach marketingowych. Jedynie 17% stwierdziło, że wykorzystuje tego typu serwisy (np.: Blip. Twitter) jako kanał komunikacji marketingowej w celu informowania o usługach lub produktach. Co ciekawe nikt nie zaznaczył odpowiedzi „nie słyszałem o mikroblogach”.
Biorąc pod uwagę fakt, że według wrześniowych danych 20% wpisów na Twitterze dotyczy marek, można śmiało przypuszczać, że podobny trend zagości pośród polskich mikroblogerów. W końcu jest już ich blisko 1,2 mln, a moda na mikroblogi dopiero się zaczyna, czego potwierdzeniem jest informacja o nawiązaniu współpracy pomiędzy LinkedIn a Twitter w zakresie świadczenia komplementarnych usług na tych platformach.
Badanie ankietowe przeprowadzono na blogu damiankowalczyk.blogspot.com w terminie X-XI.2009.
czy aby na pewno próba była wystarczająco duża żeby wnioskować na podstawie tej ankiety?
OdpowiedzUsuń