Najpopularniejsza trójka serwisów mikroblogowych w Polsce to: Pinger.pl (ponad 670 tys. użytkowników), Blip.pl (prawie 330 tys. użytkowników) oraz Twitter.com (244 tys. użytkowników). Co ciekawe więcej polskich mężczyzn korzysta z mikrobogów (ponad 53%) za to kobiety więcej czasu spędzają na czytaniu, dodawaniu i komentowaniu wpisów.
Mikroblogi to stosunkowo nowe zjawisko w komunikacji, a za jego początek można przyjąć rok 2006, w którym to powstaje pierwszy na świecie tego typu serwis – Twitter.com. Do ogromnej promocji tego typu kanału komunikacji przyczynił się nie kto inny jak Barrack Obama, który w swojej kampanii prowadził komunikację z wyborcami poprzez cały arsenał narzędzi typu social media (miał i nadal ma swoje profile w LinkedIn, Facebook oraz Twitter).
Nikt tak na prawdę nie wie, w którą stronę będą się rozwijać mikroblogi. Jedno jest pewne nie są one sezonową modą, ale stały się ważnym kanałem komunikacji międzyludzkiej jak również marketingowej, pomimo tego że wydawało by się iż w komunikacie mającym od 140 do 160 znaków nie da się niczego ważnego zamieścić.
Nie bez przyczyny w końcu Nasza-Klasa wprowadziła parę tygodni temu Śledzika a Google od kilkunastu miesięcy pracuje nad swoja usługą Wave.
Na pewno mikroblogi w Polsce jak i na świecie będą stawały się coraz bardziej popularne pośród internautów jak również firm które już wpisują ten element social media jako ważny kanał komunikacji marketingowej (przynajmniej w USA).
"(...) wydawało by się iż w komunikacie mającym od 140 do 160 znaków nie da się niczego ważnego zamieścić. "
OdpowiedzUsuńFlaker i Pinger pozwalaja na duzo wiecej niz 140/160 znakow...