Ostatnie wydarzenia związane ze śmiercią Michaela Jacksona, pokazały po raz kolejny siłę social media, a dokładnie platformy mikroblogowej - Twittera. W ciągu pierwszych minut od pojawienia się informacji o zgonie króla pop na serwisie tmz.com, użytkownicy Twittera szukając potwierdzenia tej wiadomości, doprowadzili do jego wyłączenia.
Zanim padły serwery Twittera, fraza "Michael Jackson" pojawiła się w wynikach wyszukiwania w ponad 66 500 kont Twittera.
Do wzrostu popularność Twitter'a przyczynił się nie kto inny jak obecny prezydent USA – Barack Obama. To właśnie on, a dokładnie jego doradcy zainicjowali rozpoczęcie komunikacji z wyborcami przy użyciu tego serwisu społecznościowego (i nie tylko tego), co w konsekwencji miało zasadniczy wpływ na postrzeganie obecnego prezydenta przez jego elektorat. Swoją drogą czarnoskóry prezydent USA jako pierwszy mieszkaniec Białego Domu dostrzegł siłę social media (do tej pory używa on Twitter'a jako ważnego kanału informacyjnego – obecnie liczba społeczności skupionej wokół jego profilu sięga ponad 1 623 000).
Twitter jest wykorzystywany do komunikacji na różne sposoby czego potwierdzeniem jest fakt, że zawodnik drużyny NBA Minnesota Timberwolves - Kevin Love, poinformował jako pierwszy o odejściu z klubu trenera Kevin'a McHale, zamieszczając wpis w swoim profilu na tym serwisie.
O naszym jedynaku w NBA Marcinie Gortacie też stało się głośno w ostatnim czasie właśnie za sprawą Twittera. Menedżer Houston Rockets Daryl Morey, tuż przed spotkaniem z Marcinem umieścił m.in. na serwisie Twitter, krótki wpis w którym poprosił fanów Rakiet, aby na specjalny adres (rocketsfanslovegortat@gmail.com) wysyłali maile i w ten sposób pokazali jak bardzo im zależny na transferze „Polskiego młota” do ich klubu.
Zastanawiam się w jaki jeszcze sposób internauci będą wykorzystywali Twitter'a, bo jak pokazują powyższe przykłady zastosowań tego serwisu w komunikacji jest naprawdę wiele...
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Komunikacja e-marketingowa - od czego zacząć?
- Optymalizacja zwrotu z inwestycji w marketingu ROMI
- Dojrzałość social media marketingu w przedsiębiorstwach
- Marketing szeptany a rekomendacje
0 comments :
Prześlij komentarz