Jak podaje eMarketer na podstawie badania firmy Deloitte, prawie 30% szefów amerykańskich firm twierdzi że serwisy społecznościowe stanową część ich strategii biznesowej. W tym celu wykorzystują narzędzia web 2.0, które służą do budowania marki produktu/firmy, komunikują wewnętrznie oraz rekrutują pracowników.
Jednak 55% zarządzających przyznaje, że w ich firmach nie ma oficjalnej polityki funkcjonowania w serwisach społecznościowych, z kolei 22% chciałoby używać social network ale nie wiedzą jak.
Ciekawie wyglądają wyniki badania według którego 75% pracowników uważa, że poprzez wykorzystywanie serwisów społecznościowych można dokonać uszczerbku na wizerunku firmy. Ta sam liczba zatrudnionych, twierdzi że ich profil ma mały związek z przedsiębiorstwem, w którym jest zatrudniony.
Badania te potwierdzają, że nawet małe firmy powinny opracować politykę aktywności pracowników w serwisach społecznościowych, ponieważ brak jasnych zasad może doprowadzić to do niewłaściwego kreowania wizerunku przedsiębiorstwa pośród grup docelowych.
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
- Blog firmowy – głosem firmy(?)
- Social media w małych i średnich firmach
- Dojrzałość social media marketingu w przedsiębiorstwach
0 comments :
Prześlij komentarz