26/02/2009

Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy

26.2.09

Podaj dalej

Coraz więcej pracowników firm korzysta z serwisów typu social networking w celu tworzenia swoich sieci kontaktów biznesowych, rozwoju zawodowego czy też znalezienia nowej pracy. Tego typu serwisy jak LinkedIn.com, Goldenline.pl, Profeo.pl czy też Biznes.net pomagają również budować pozytywny wizerunek firmy (poprzez np.: tworzenie grup wokół własnych organizacji, prowadzenie blogów firmowych lub też zamieszczanie komunikatów PR).

Problematyczne jest ile oraz jakie informacje pracownik może umieścić w swoim profilu (podając zbyt szczegółowe informacje może dojść od sytuacji, wycieku planów strategicznych). Profesjonalne firmy, którym zależy na pozytywnym kreowaniu swojego wizerunku wśród otoczenia biznesu, partnerów oraz konkurencji zlecają swoim działom PR opracowanie zasad dotyczących informacji jakie pracownicy mogą w swoich profilach zawodowych umieszczać. Tego typu działanie ma zagwarantować pracodawcom kreowanie pozytywnego wizerunku firmy w oparciu o spójny przekaz komunikacyjny, a z drugiej „obronę” przed odejściem wartościowych pracowników (np.: poprzez zakaz wykazywania specjalistycznych szkoleń zawodowych, interesujących projektów etc.).

Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy

Osobną kwestią jest czy pracownicy mogą korzystać z takich serwisów w pracy. Może to jeszcze nie jest taki problem jak w przypadku Naszej Klasy, gdzie w wyniku masowego „przesiadywania” pracowników w godzinach pracy na tym serwisie, wiele firm i instytucji zdecydowało się na zablokowanie dostępu do tej strony. Chociaż na zachodzie znane są już przypadki protestów pracowników wywołane między innymi ograniczaniem w godzinach pracy dostępu do Facebooka. Swoją drogą Facebook jest przedmiotem protestów sowich userów np. przeciwko zmianie layotu (sic!).

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 comments :

Prześlij komentarz