W dobie kryzysu coraz więcej firm buduje swoją przewagę wizerunkową w internecie w oparciu o Net PR Synergy (NPRS), które staje się ważnym elementem Public Relations. NPRS jest jednym z najnowszych (i najmłodszych) działań PRowych, wykorzystujących pozycjonowanie w wyszukiwarce Google tych fraz, które mają pozytywny wydźwięk o firmie, produkcie, marce.
Jednak Net PR Synergy to nie to samo co „klasyczne” pozycjonowanie, ponieważ cele tych działań są różne - pozycjonowanie ma na celu generowanie ruchu na stronie docelowej, z kolei NPRS ma za zadanie przekierowywać ruch na treści ważne z punktu widzenia firmy (np.: pozytywne artykuły, wpisy na forach).
NPRS jako element Public Relations musi wpisywać się w strategię firmy (która obejmuje np.: obecność marki w internecie, kreowanie jej wizerunku). Dlatego działania pozycjonowania SEO oraz Net PR Synergy powinny być realizowane wspólnie ponieważ są wobec siebie komplementarne.
Net PR Synergy (NPRS) a SEO |
Taka praktyka zapewnia z jednej strony wysoką pozycję firmy na pożądane przez nie frazy w wyszukiwarce Google, a z drugiej strony wyeksponuje pozytywne treści o niej znajdujące się w artykułach, na forach, informacjach prasowych, a nawet w grafikach.
Oczywiście działania w zakresie NPRS wykonuje firma specjalizująca się w SEO, ale powinna to robić we współpracy z agencją PR lub osobą odpowiedzialną za ten obszar z firmy zlecającej.
Tak jak we wszystkich działaniach SEO kluczowym aspektem jest monitoring oraz ciągłe optymalizowanie mające na celu eksponowanie tych treści na których firmie zależy.
Kreowanie wizerunku firmy/produktu nie jest już tylko domeną dużych przedsiębiorstw, które mają środki na te działania. Coraz więcej małych firm dostrzega plusy tych działań szczególnie w internecie, głównie ze względu na niskie koszty. Dlatego NPRS będzie w niedalekiej przyszłości kolejnym skrótem z obszaru Public Relations „robiącym wielką karierę” tak jak CSR, niezależnie od wielkości firmy.
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- SERM czyli zarządzanie reputacją marek w wyszukiwarkach
- Rola public relations w zintegrowanej komunikacji marketingowej
- Toyota i jej problemy z wizerunkiem
- Wizerunek polskich firm w internecie
- Twitter-yzacja komunikacji
Z przyjemnością stwierdzam, iż artykuł idealnie opisuje czym jest Net Public Relations Synergy. Obecnie coraz więcej firm skłania się ku tej usłudze.
OdpowiedzUsuń