Zaufanie a content marketing
O content marketingu napisano w ostatnim roku bardzo wiele artykułów, w których autorzy rozpisywali się (w tym i ja ;-) o tym jak należy tworzyć angażujące treści, jak je dystrybuować, czy w końcu jak mierzyć ich efektywność. Dzisiaj nie chciałbym Ci opowiedzieć po raz kolejny o zaletach content marketingu, ale o czymś co stanowi jego siłę i zarazem jego istotę – o zaufaniu.
Prosumenci zdają sobie sprawę, że internet usiany jest wieloma komentarzami czy artykułami, w których wychwalane są pod niebiosa zalety tego czy innego produktu czy marki. Z niektórych wpisów, aż na odległość czuć kryptoreklamę. Dlatego to właśnie obietnica oraz jej wypełnienie sprawiają, że dana marka jest wiarygodna w oczach klientów, a to sprawia że budzi ich zaufanie oraz pozytywne emocje.
Content contentowi nie jest równy. Bardzo dobrze tę tezę potwierdzają badania MarketingSherpa, według których marketerzy uważają, że klienci najbardziej ufają treściom drukowanym. Głównym powodem dla którego treści dystrybuowane na papierze budzą największa zaufanie, jest ich wysoka jakość – poziom merytoryczny i redaktorski.
Czytaj również: ROI w content marketingu - czy e-marketing faktycznie jest mierzalny?
Ci którzy wieścili papierowemu contentowi rychłą śmierć, muszą uzbroić się w cierpliwość. Treści drukowane mają najważniejszy oręż w walce z contentem online – zaufanie.
Spraw aby papierowe treści budowały zaufanie Twojego contentu online
Kiedy wykorzystujesz w swojej komunikacji marketingowej reklamę w czasopismach papierowych lub płacisz za artykuły sponsorowane, pamiętaj o tym aby umiejętnie promować przy tej okazji swój online content. Zamiast reklamy Twojego produktu (np. z branży IT), użyj np. mechanizmu White paper – przy okazji otrzymasz wysokiej jakości leady sprzedażowe. Inną skuteczną techniką jest odsyłanie z artykułu sponsorowanego do wpisu na Twoim formowym blogu. W taki sposób budujesz ekspercki wizerunek swojego bloga.
Na zakończenie. Jednym z najbardziej skutecznych działań w tym zakresie jest rozpoczęcie wydawania swojego papierowego magazynu. Jeśli umiejętnie połączysz content papierowy wraz z treściami online, uzyskasz efekt synergii, który w dłuższej perspektywie zaowocuje realizacją wielu celów marketingowych - budową listy subskrybentów, wejściami osób które poszukują informacji o których piszesz na swoim blogu lub serwisie, lepszą widocznością w wyszukiwarce (efekt SEO), czy w końcu przyczyni się do pozyskania nowych klientów na Twoje usługi czy produkty.
Niestety teraz mało osób stawia na content.
OdpowiedzUsuń