18/04/2010

Social Media w budżetach e-marketingowych

18.4.10

Podaj dalej
Social media w ostatnim czasie stało się dla wielu marketerów panaceum na wszystkie bolączki związane z działaniami marketingowymi. Patrząc na doniesienia Naszej Klasy, związane z poziomem przychodów za ostatni rok, to okazuje się że ta tendencja nie dotyczy tylko i wyłącznie USA i Europy Zachodniej.

Na pytanie dotyczące trendów w emarketingu w 2010 wszyscy eksperci polskiej branży marketingowej jednym tchem mówili „to będzie rok Facebooka” i faktycznie tak może się stać. Ten największy serwis społecznościowy na świecie, w naszym kraju zyskał już ponad 4 mln realnych użytkowników i z każdym miesiącem zyskuje nowych. Niewątpliwie ta sytuacja na pewno niepokoi włodarzy Naszej Klasy, chociaż sami twierdzą, że Facebooka się „nie boją”.

Niemniej nie do końca widać to „zachłyśniecie się” serwisami społecznościowymi w budżetach przeznaczanych na zintegrowaną komunikacje emarketingową. Według Marketing Sherpa tylko 11% wydatków na działania w zakresie marketingu internetowego przeznaczane jest na social media (oczywiście sytuacja dotyczy USA). Więcej w tym zakresie przeznaczane jest na marketing w wyszukiwarkach PPC (21%) oraz email marketing (19%).
Udział social media (serwisów społecznościowych) w budżetach e-marktingowych
Udział social media (serwisów społecznościowych) w budżetach e-marktingowych, źródło: MarketingSherpa. 


Uważam, że w torcie wydatków przeznaczonych na zintegrowaną komunikacje emarketingową, social media w ciągu najbliższych lat zbliży się do email marketingu, a następnie zajmie jego miejsce.

Internauci korzystają z serwisów społecznościowych i spędzą w nich coraz więcej czasu, a ze względu na ogromne możliwości jakie one stwarzają w zakresie prowadzenia dedykowanych i zarazem niekonwencjonalnych kampanii marketingowych, będą one coraz  chętniej wykorzystywanym kanałem przez marketerów.

Jednak nie przeceniałbym siły social media w tym obszarze, ponieważ budowanie marki nie odbywa się w ciągu kliku tygodni czy miesięcy, ale proces ten wymaga lat. Dlatego należy pamiętać, że tzw. praca organiczna jest tutaj kluczowa, bo nie wynaleziono jak na razie „cudownej” recepty na opracowanie supermarki w ciągu kilkudziesięciu dni...

Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:

0 comments :

Prześlij komentarz