Starlink opublikował wyniki raportu o polskim ryku reklamowym w II kwartale 2009, z którego wynika że największy i zarazem jedyny wzrost zanotował internet. I tak reklama interaktywna zyskała 10,2% z kolei pozostałe media straciły i to znacznie - reklama kinowa (-8,1%), reklama zewnętrzna (-11,2%), telewizja (-12,8%), radio (-13%), magazyny (-15,5%) oraz dzienniki (-20,2 %).
Jednak telewizja nadal najszybciej buduje zasięg w kampaniach reklamowych i jest najskuteczniejszym medium w tym celu wykorzystywanym przez media plannerów. Popularność internetu w dużej mierze jest podyktowana rosnącą rolą reklamy w wyszukiwarkach (SEM), które są głównie wykorzystywane w kampaniach sprzedażowych. Koszty dotarcia do odbiorcy poprzez internet są zdecydowanie tańsze, skuteczniejsze i bardziej mierzalne, co nie jest bez znaczenia szczególnie w czasach spowolnienia gospodarczego.
Z kolei według badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen „Global Online Consumer Survey”, 41% internautów na świecie ufa reklamom internetowym. Największym zaufaniem reklamę interaktywną darzą mieszkańcy Ameryki Łacińskiej (53%). Na kolejnych miejscach znalazły się Azja i Bliski Wschód/Afryka (43%) oraz Ameryka Północna (42%). Najmniej reklamom webowym ufają Europejczycy – 36%.
Internauci są specyficzną grupą konsumentów czego potwierdzaniem jest fakt, że 7 na 10 z nich twierdzi że „całkowicie” lub „do pewnego stopnia” ufa markom internetowym. Gorzej wypadają treści redaktorskie, sponsoring oraz reklamy w telewizji, gazetach i magazynach.
Powyższe wyniki pokazują jednoznacznie, że alokacji budżetów reklamowych przesuwa się w stronę internetu i jest to proces nieodwracalny. Jedynie kwestią czasu pozostaje kiedy to medium na rynku reklamy wyprzedzi telewizję...
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Komunikacja e-marketingowa - od czego zacząć?
- Optymalizacja zwrotu z inwestycji w marketingu ROMI
- Reklama w internecie popularniejsza pośród małych firm
- Outsourcing kluczowych usług emarketingowych
- 86% kampanii reklamowych planowane jest w serwisach społecznościowych
0 comments :
Prześlij komentarz