Social networking, blogowanie i mikro blogowanie to trzy najważniejsze umiejętności w zakresie komunikacji social media, które według amerykańskich managerów powinien posiadać kandydat na stanowisko związane z public relations i marketingiem. Co więcej większość firm myśli o outsourcingu usług w zakresie social media.
Marketing charts publikuje rezultaty badania 2009 Digital Readiness Report, z którego wynika, że pośród osób odpowiedzialnych za zatrudnienie specjalistów ds. PR i marketingu, aż 82% respondentów twierdzi że ważne lub bardzo ważna jest umiejętność korzystania z narzędzi media relations. Z kolei według 80% ankietowanych ważne lub bardzo ważne jest znajomość social media.
PRowcy i marketingowcy muszą blogować i korzystać z social media, źródło: socialmedia.pl |
Blisko 77% respondentów twierdzi że ważna lub bardzo ważna jest wiedza z zakresu blogowania, podcastingu i RSS. Prawie 72% ankietowanych uważa, że umiejętność wykorzystywania miko blogowania w dzianiach PRowych lub marketingowych jest ważna lub bardzo ważna.
Znajomość wykorzystywania new media w komunikacji jest ważne lub bardzo ważne w takich obszarach jak SEO (62%), e-mail marketing (56%), web content management (52%) oraz social bookmarking (51%).
Umiejętności w zakresie media relations są najbardziej pożądane pośród kandydatów na PR managerów w organizacjach rządowych, korporacjach. Znajomość social media jest najważniejsza jest w agencjach, organizacjach non-profit oraz instytucjach akademickich.
Ciekawe kiedy podobne oczekiwania będą mieć polskie firmy i organizacje wobec przyszłych kandydatów na specjalistów ds. public relations i marketingu...
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Wizerunek polskich firm w internecie
- Social media w małych i średnich firmach
- Outsourcing kluczowych usług emarketingowych
- Komunikacja e-marketingowa - od czego zacząć?
- 86% kampanii reklamowych planowane jest w serwisach społecznościowych
Organizacje non-profit potrzebują promocji i to bardzo! niewiele stowarzyszeń i fundacji wdraża programy promocyjne używając "nowych mediów". Stare przyzwyczajenia - czyli niezawodna ulotka i plakat to szczyt możliwości promocyjnych - zresztą na te też nie ma funduszy. Osobiście jestem wielkim zwolennikiem mozliwości jakie daje Internet. Zachęcam wszystkich do zdobywania takiej wiedzy i jej stosowania. Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńAgnieszka Maj