Według badania "Local Commerce Monitor Wave XIII" przeprowadzonego w sierpniu 2009, aż 77% małych firm amerykańskich w celach reklamowych wybierało internet. Z kolei tradycyjne media wskazało 69% badanych organizacji z sektora MSP.
Taka sytuacja zdarzyła się po raz pierwszy w 3 letniej historii tego badania. Dla porównania w sierpniu 2008 roku, 74% małych firm wskazało tradycyjne media jako główne kanały komunikacji marketingowej, internet wybierało 73% organizacji. W 2007 roku różnica pomiędzy mediami tradycyjnymi a internetem była jeszcze większa i wynosiła odpowiednio 76% i 71%.
Polscy mali przedsiębiorcy według badania serwisu Favore.pl z kwietnia 2009 , jeszcze chętniej wykorzystują internet jako narzędzie promocji. W sieci rodzime firmy wydają dwa razy więcej na reklamę niż w prasie.
Według tego samego badania wynika że, internet wykorzystuje w celach reklamowych ponad 56% rodzimych firm. Kolejne miejsce zajmują materiały drukowane ponad 24%, prasa 20% a ponad 16% reklamę zewnętrzną. Tyko niecałe 4% przedsiębiorstw z sektora MSP prowadzi kampanie reklamowe w radio i telewizji a jeśli już to robią to tego dotyczy to lokalnych mediów.
Powyższe wyniki jednoznacznie potwierdzają dominację internetu jako medium, które stało się w ciągu ostatniego roku najważniejszym kanałem komunikacji marketingowej wielu przedsiębiorstw (nie tylko małych). Wysoka efektywność, precyzyjna mierzalność działań marketingowych oraz niskie koszty to tylko nieliczne powody dla których przedsiębiorcy wybierają promocję w sieci.
Kryzys za parę miesięcy się zapewne skończy, ale reklamodawcy szybko nie powrócą do tradycyjnych mediów...
Zobacz także wpisy o podobnej tematyce:
- Komunikacja e-marketingowa - od czego zacząć?
- Wizerunek polskich firm w internecie
- Social media w małych i średnich firmach
- Outsourcing kluczowych usług emarketingowych
- 86% kampanii reklamowych planowane jest w serwisach społecznościowych
0 comments :
Prześlij komentarz