Ciekawe wyniki badania prezentuje Marketing Charts, z których wynika że 66% Amerykanów winą za kryzys obarcza agencje reklamowe ponieważ zachęcały konsumentów do zakupów na które nie było ich stać. Kolejne miejsca w tym niechlubnym rankingu zajęły gazety i magazyny 59% oraz internetowe serwisy informacyjne 56%.
Ponad polowa Amerykanów (55%) winą za kryzys obwinia telewizyjne i radiowe programy typu talk-show, programy informacyjne w telewizjach kablowych (54%) oraz lokalne programy informacyjne (53%).
Za kryzsy winne są agencje reklamowe i media, źródło: Marketing Charts |
Jedną z ciekawszych informacji jest fakt, że 46% obywateli USA winą za kryzys obarcza, kogoś ze swoich znajomych lub rodziny.
Ludzie starsi powyżej 55 roku życia częściej wskazują w badaniu, że winę za kryzys ponoszą agencje reklamowe, z kolei ludzie młodzi bardziej ochoczo wskazują przyjaciół lub rodzinę jako odpowiedzialnych za obecną dekoniunkturę.
Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Harris Interactive w USA pomiędzy 31 marca a 1 kwietnia na grupie 2220 dorosłych Amerykanów.
Ciężko komentować te wyniki wiedząc że np.: podczas tegorocznego finału Super Bowl, koszt emisji reklam wyniósł 206 milionów dolarów, a jeden spot kosztował około 10 milionów USD. I tak się zastanawiam gdzie ten kryzys...
0 comments :
Prześlij komentarz